Avinžirniai – sveikatos lobynas

Vegetarai ir veganai šį augalą žino jau nuo seno, kadangi avinžirniai puikiai pakeičia jiems gyvulinės kilmės baltymus. Tačiau šis augalas yra aukso vertės ne vien vegetarams – avinžirniuose gausu naudingųjų medžiagų, kurios bus nepamainomos ir mėsėdžiams. Taip pat avinžirniai turi nedaug kalorijų, todėl puikiai tiks metantiems svorį.

AvinžirniaiŠis augalas priskiriamas ankštinių daržovių šeimai, neretai yra vadinamas „italų žirniais“, tačiau savo skonių nėra nei kiek panašus į žirnius. Avinžirniai, kitaip nei paprastieji žirniai, yra minkšti, lengvos kreminės tekstūros, jų skonis – saldus, juntamas lengvas riešutų poskonis. Šis augalas plačiai žinomas Pietų Azijos šalyse, jam priskiriamos net gydomosios savybės. Deja, nors ir avinžirnių populiarumas nuolat auga, retai šį augalą sutiksime ant tradicinių lietuvių stalų.

Avinžirniai – maistinės savybės

Avinžirniai pozicionuojami kaip bene geriausias augalinės kilmės baltymų šaltinis – jose gausų baltymų, jų aminorūgščių grandinė beveik prilygsta mėsos aminorūgščių struktūrai, todėl šį augalą vegetarai ir žaliavalgiai garbina jau nuo seno. Avinžirniai taip pat yra puikus kompleksinių angliavandenių šaltinis, juose gausu skaidulinių medžiagų bei nesočiųjų riebalų rūgščių. Ši ankštinė kultūra yra puikus fosforo, vitamino B9, geležies, cinko, magnio ir kalio šaltinis. 100g virtų avinžirnių yra 164 kalorijos, 2,6 riebalų (0,28g riebiųjų rūgščių), 7,6g skaidulų ir 8,9 gramo baltymų.

Avinžirniai – nauda sveikatai

Didelis nutrientų, mineralų ir vitaminų kiekis teigiamai veikia ir sveikatą, todėl avinžirniai itin naudingi žmogaus organizmui. Vartojant avinžirnius galima išgydyti(užkirsti kelią) šiuos negalavimus:

  • Avinžirniai mažina rizika susirgti tiesiosios žarnos vėžiu.
  • Padeda cukrinio diabeto prevencijai.
  • Padeda gerinti virškinimą, mažina cukraus kiekį kraujyje, minimizuoja insulino šuolius.
  • Tinkamai veikia vyro potenciją.
  • Gerina odos ir nagų būklę.
  • Didina organizmo atsparumą ligoms.
  • Mažina cholesterolio kiekį kraujyje.

Avinžirniai – kaip gaminti

Nors parduotuvėse gausu jau paruoštų avinžirnių pakuotėse, siūlome pirkti sausus, džiovintus avinžirnius – taip išvengsite konservavimo medžiagose esančių kalorijų, taip pat sutaupysite. Sausus avinžirnius reikia mirkyti 8-12 valandų, po to juos nukošti ir virti dar apie 90 minučių.